تحقیق با موضوع احتراق در موتورهای اشتعال – جرقه ای تحقیق با موضوع احتراق در موتورهای اشتعال – جرقه ای 60صفحه قالب ورد قابل ویرایش |
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 31 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
توضیحات:
تحقیق با موضوع احتراق در موتورهای اشتعال – جرقه ای
60صفحه قالب ورد قابل ویرایش
بخشی ازمتن:
موتورهای اشتعال ( احتراق ) جرقه ای یا اتو
اصول کارکرد
این سیستم ، یک موتور احتراقی می باشد که با استفاده از اشتعال بیرونی ، انرژی موجود در سوخت ( بنزین ) را به انرژی جنبشی ( سینتیک ) تبدیل می کند .
این نوع موتورها برای کارکرد خود از یک مخلوط سوخت – هوا ( بر پایه بنزین یا گاز ) استفاده می کنند .
هنگامی که پیستون در داخل سیلندر به سمت پایین حرکت می کند مخلوط سوخت هوا به داخل سیلندر کشیده شده و هنگامی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند این مخلوط به صورت متراکم در می آید.
این مخلوط ، سپس در فواصل زمانی معین و توسط شمع ها ، جهت احتراق آماده می شود . گرمایی که در طی مرحله احتراق حاصل می شود باعث بالا رفتن فشار سیلندر گردیده و سپس پیستون باعث به حرکت درآمدن میل لنگ شده و در نتیجه این فعل و انفعال ، انرژی مکانیکی ( قدرت ) حاصل می گردد .
پس از هر مرحله احتراق کامل ، گازهای موجود از سیلندر خارج شده و مخلوط تازه ای از سوخت – هوا به داخل سیلندر کشیده ( وارد )می شود . در موتوراتومبیلها تبدیل گازها ( جابه جایی گازهای موجود ) بر اساس اصول چهار مرحله آغاز احتراق ( چهار حالت موتور ) و نیز حرکت میل لنگ که برای هر احتراق کاملی مورد نیاز می باشد ، صورت می گیرد . ( شکل 1 )
فهرست برخی ازمطالب:
اصول کارکرد
اصول کارکرد موتورهای چهار زمانه ای
-حالت تنفس
- حالت تراکم و جرقه
مرحله قدرت
-مرحله تخلیه
سیستم های آرایش مخلوط سوخت – هوا
سیستم های انژکتوری چند نقطه ای
سیستم های انژکتوری تک نقطه ای
مزایای سیستم های انژکتوری سوخت رسانی
کاهش مصرف سوخت
افزایش بازده موتور
قابلیت شتابگیری سریع
قابلیت استارت بهتر در هوای سرد
آلودگی خروجی کمتر
تاریخچه سیستمهای سوخت رسانی انژکتوری
درباره این سایت